Kościół pw.Św. Marii Magdaleny zbudowany, w obecnej formie, w latach 1823–1824 to jeden z paru obiektów sakralnych na Śląsku zaprojektowanych przez wybitnego architekta C.F. Schinkla i jako taki ma wartości historyczne i naukowe. To jeden z wcześniejszychna tym terenie przykładów wykorzystania wykorzystania opracowanego przez Schinkla wzorcowego projektu kościoła. Kościół jest orientowany, murowany z kamienia i cegły, tynkowany. Prezbiterium o wysokości i szerokości nawy głównej kościoła, otwarte ku korpusowi nawowemu podzielonemu na trzy pseudonawy filarami chóru muzycznego i empor. Od wschodu dobudowano do prezbiterium zakrystię. Całość przykryto spłaszczonymi dachami, a niewysoką wieżę wbudowano w korpus świątyni i nakryto ostrosłupowym hełmem. Wyposażenie kościoła wykonano w stylu neoklasycyzmu z elementami późnego baroku i rokoka. Składa się z ołtarza głównego, 2 ołtarzy bocznych Św. Józefa i Matki Bożej, ławek, ambony (późny barok, rokoko) i prospektu organowego. Całość ma wartości artystyczne świadczące o wysokim poziomie lokalnego środowiska artystycznego.
Marek P2 lata temu
Malownicze widoki, kościół piękny zarówno na zewnątrz jak i w środku. Wioska mała, jeden sklepik, ale urokliwa. Po długim spacerze w górę dojdziemy do wielu pięknych miejsc i widoków. Polecam spacery dla osób łaknących ciszy i spokoju. Najpiękniej latem, jesienią.
Kościół jest orientowany, murowany z kamienia i cegły, tynkowany. Prezbiterium o wysokości i szerokości nawy głównej kościoła, otwarte ku korpusowi nawowemu podzielonemu na trzy pseudonawy filarami chóru muzycznego i empor. Od wschodu dobudowano do prezbiterium zakrystię. Całość przykryto spłaszczonymi dachami, a niewysoką wieżę wbudowano w korpus świątyni i nakryto ostrosłupowym hełmem.
Wyposażenie kościoła wykonano w stylu neoklasycyzmu z elementami późnego baroku i rokoka. Składa się z ołtarza głównego, 2 ołtarzy bocznych Św. Józefa i Matki Bożej, ławek, ambony (późny barok, rokoko) i prospektu organowego. Całość ma wartości artystyczne świadczące o wysokim poziomie lokalnego środowiska artystycznego.